resepi kek gula hangus kukus

Kekgulahangus keksarangsemut keksaranglebah kekgulahangusbersarangkek gula hanguskek gula hangus tak perlu perap tak guna mixertak guna blenderkek sarang. Jangan lupa tekan butang loceng untuk dapatkan notification video baru saya Thank you Resepi kek gula hangu.


Pin On Kek Sarang Semut

Boleh dinikmati sambil bersantai bersama keluarga juga pasti mereka suka.

. Kemudian masukkan air dan kacau hingga gula cair dan larutGuna api besar dan bila semua larut baru tutup api. Cairkan mentega di dalam periuk kemudian masukkan gula. Mlm semalam saya buat.

Masukkan kedalam acuan yang telah dis saput sediri minyak Bakar sampai masak. Tp sayang nya saya dan kakak tak pernah terfikir nk amek resepi tuPuas cuba banyak resepi tp agak kering. 1 cawan air panas.

Loyang kek ditutup dengan aluminium foil bagi mengelakkan air kukusan masuk ke dalam kek atau bole juga membalut tudung kukusan dgn kain. Resepi Kek Gula Hangus Sukatan Cawan - Resepi Kek Gula Hangus Kukus Sarang Semut Manis Saji My Tapi untuk membuat kek hari. Saya masih menyimpan resepinya di dalam buku resepi saya sejak zaman kanak kanak.

Kek Gula Hangus Bahan Gula Hangus Karamel 220gm gula pasir 240ml air panas 2 sudu besar majerin Bahan B 200ml susu pekat manis 5 biji telur grade B 1 sudu teh esen vanila 120gm tepung gandum 2 sudu teh serbuk soda bikarbonat Loyang 8 Cara-cara. Ketepikan hingga sejuk 3. 12 cawan susu pekat manis.

2 cawan air panas. Dengan api sederhana kecil hanguskan gula hingga keperang-perangan. Tapis adunan dalam loyang 7.

Cara penyediaan resepi apam gula hangus. Bahan untuk karamel gula hangus. Sebenarnya arwah saya sangat pandai buat kek kukus ni sampai dpt tempahan dr Singapore tiap kali Ramadhan dan saya lah yg tukang kacau kek bila masuk gula hangus.

Alhamdulillah dh dpt yg lembab. STEAMED HONEYCOMB CAKE RECIPE resepi kek gula hangus kukus tanpa perap sukatan cawanASSALAMUALAIKUM AND GREETINGS TO ALL. 1 jam 30 minit.

5 sudu makan marjerinbutter. 6 biji telur saiz b. Resepi Kek Coklat Blender Versi Kukus Loyang.

1 sudu teh esen vanila. Kalau aku aku sukakan rasa karamel yang agak pahit-pahit sikit so akau akan. Panaskan periuk kecil dengan api sederhanaMasukkan gula dan masak hingga hangus hangus bukan hangit 2.

Tapi untuk membuat kek hari. Resepi Kek Gula Hangus Kukus Kek Sarang Semut Yang Sangat Sedap Kenyal Dan Pasti Menjadi Sarangnya Blog Cik Matahariku. Mamy Syu kata.

Hanguskan lebih sikit dari biasa. Resepi sarang semut - mudah buat kek - cara buat kek - resipi kek sarang - rahsia. Sebenarnya blog aku bukan lah blog resipi tapi resipi-resipi turun temurun dari Ma macam resipi daging masak hitam rendang pedas ori kuih sekaya telur dan kek gula hangus ni aku mesti share sebab takut kalau buku resipi aku hilang aku masih ada back up kat blog ni.

Resepi ini dikongsi oleh Khairul Hasrol di laman Facebook. Then msk gula hangus n putar. Tuangkan gula hangus dan vanila dan kacau sehingga rata.

Masukkan tepung di gaul soda bikarbonat berselang seli dengan susu cair. Ratakan gula dan biarkan gula mencair dengan api yang perlahan. Resepi Kek Gula Hangus Bersarang Yang Sangat Menjadi Resepinya Daridapur Com.

12 tin susu pekat. Pukul telur bersama gula hingga kembang. RESEPI KEK SARANG SEMUT PALING SEDAP.

1 cawan gula pasir. Kek sarang semut atau kek gula hangus ini juga salah satu resepi kek yang mudah dan enak. Jangan lupa Like Subscribe Share dan Comment.

1 sudu makan baking soda. 2 cawan tepung gandum. Kukus selama 45 minit susu cair susu pekat minyak biji telur gula serbuk koko tepung gandum.

Sediakan pengisar yang kering dan bersih.


Pin On Airtangan Azlina Ina


Pin On Beehive Cake Special


Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage


Pin On Noxxa Pressure Cooker


Pin On Resepi Kek


Pin On Cakes


Pin On Collection Cake


Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage


Pin On Recipe


Pin On Cafe By Amirul Izzulis


Pin On Resipi Kuih Tradisional


Pin On Airtangan Mas Cotek


Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage


Pin On Detox


Pin On Resepi Kek Gula Hangus Kukus Kek Sarang Semut Kukus


Pin On Malaysian Delicacies


Pin On Resepi Kek


Pin On Airtangan Azlina Ina


Pin On Kek Gula Hangus

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel